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sexta-feira, novembro 18, 2005
JORNALISMO E PUBLICIDADE Cá dentro e lá fora

"Os gratuitos são presas fáceis da publicidade e não investem na informação", considera o director do Correio da Manhã, João Marcelino”, segundo o DN. Mas se lembrarmos o recente azul das primeiras páginas dos jornais e lermos a última crónica do provedor do New ork Times, sabemos que a tentativa de conquista de território noticioso pela publicidade é uma constante, mesmo em jornais de referência.

Dyz Byron Calame :

"Why is the line between news and advertising so important? I hold to the traditional view, that readers trust a paper more when there's a clear separation. Advertisers are attracted to readers who trust what's in the news columns. And the resulting revenue enables the newspaper to keep providing high-quality journalism.
Advertising, of course, is the major source of revenue for newspapers. Although The Times doesn't break out the numbers, advertising appears to account for about twice as much revenue as circulation does.
The sky isn't falling at The Times. But I see a few worrisome indications that advertisers are being allowed to tap into the credibility of the news columns in ways that slip over the line."
 
José Carlos Abrantes | 1:38 da tarde |


1 Comments:


At 8:18 da tarde, Blogger sabine

Bem, são duas visões completamente opostas. Mas eu acho que qualquer jornal está dependente da publicidade. Por exemplo, o conflito do Expresso e do BES mostrou isso mesmo. E ninguém pode dizer que está imune a pressões!